شیلنگ

مسیریابی شیلنگ هیدرولیک و بهترین روش ها

مسیریابی شیلنگ هیدرولیک

بهترین روش های مسیریابی شیلنگ های هیدرولیک

 

عوامل زیادی در طول عمر مجموعه شیلنگ هیدرولیک نقش دارد. اینها می توانند شامل مسیریابی شیلنگ، شعاع خمش، پیچش و سایش باشند.

مسیریابی مناسب شیلنگ هیدرولیک به معنای در نظر گرفتن طول صحیح شیلنگ، آداپتورها، شعاع خمش مناسب و بستن مناسب است. هدف این است که فشار وارده بر شیلنگ و اتصالات به حداقل برسد. در صورت استفاده از طول یا شعاع خمش نادرست، شیلنگ‌ها در نهایت شروع به نشت می‌کنند یا ممکن است از هم جدا شوند. با مسیریابی شیلنگ، شیلنگ هیدرولیک خود را برای عملکرد بهینه تنظیم می‌کنید، هزینه‌های شیلنگ را کاهش می‌دهید و عمر سرویس را افزایش می‌دهید.

با شیلنگ های فشار بالا مانند هیدرولیک، خرابی شیلنگ می تواند باعث آسیب شدید به اپراتورها شود. بسیار مهم است که  سازندگان تجهیزات آلی  از مسیریابی شیلنگ هیدرولیک مناسب در سیستم های قدرت سیال خود استفاده کنند.

در زیر لیستی از توصیه های برتر ما وجود دارد که به مشکلات مسیریابی شیلنگ هیدرولیک که کاربران با آن مواجه هستند کمک می کند . این راهنما می تواند به مسیریابی و نصب مجموعه های شیلنگ هیدرولیک برای کاربردهای مختلف تولید تجهیزات بزرگ کمک کند. 

 

 

شعاع خم شیلنگ را در نظر بگیرید

در تصویر پایین، شیلنگ خیلی کوتاه است و اجازه نمی دهد شیلنگ شعاع خمش مناسبی داشته باشد. این باعث ایجاد فشار روی مفصل چین می شود. تصویر سمت چپ طول شیلنگ صحیح را نشان می دهد که شعاع خمش صحیح را ارائه می دهد. اگر شیلنگ باید خم شود، فقط باید در یک صفحه خم شود. برای رسیدن به این هدف می توان از اتصالات و آداپتورهای زاویه استفاده کرد.

مسیر شیلنگ هیدرولیک را مرتب کنید

 

تصویر پایین یک مسیر شیلنگ به هم ریخته را نشان می دهد که می تواند باعث سایش غیر ضروری شیلنگ شود. تصویر مناسب انتخاب مسیریابی بهتری را نشان می دهد. استفاده از آداپتورها به تمیز کردن مسیر کمک می کند، که عمر شیلنگ را طولانی تر می کند و نگهداری آن آسان تر است.

انعطاف شیلنگ

شیلنگ بالایی بیش از حد صفت شده است. هنگام مسیریابی شیلنگ هیدرولیک، مطمئن شوید که خمش ملایمی در شیلنگ وجود دارد.این به شیلنگ اجازه می دهد که در حین استفاده خم شود، منقبض و منبسط شود.

پیچ خوردگی در مسیریابی شیلنگ هیدرولیک

مراقب مسیرهای شیلنگی باشید که دارای پیچش هستند. شیلنگ ها باید به گونه ای هدایت شوند که این پیچ خوردگی را محدود کند زیرا می تواند تأثیر منفی بر یکپارچگی چین داشته باشد و می تواند طول شیلنگ را کاهش دهد. یک نکته خوب برای کمک به شناسایی این مشکل این است که به خط لوله شیلنگ نگاه کنید. اگر پیچ خوردگی در شیلنگ وجود داشته باشد،خط لوله شیلنگ پیچ خورده به نظر می رسد. پیچ خوردگی می تواند عمر شیلنگ را کوتاه کند.

استفاده درست از بست ها

استفاده مناسب از گیره ها می تواند به شل شدن شیلنگ در زمانی که بیش از یک صفحه حرکت می کند کمک کند. نصب گیره صحیح مهم است زیرا استفاده نادرست می تواند باعث آسیب به پوشش شیلنگ شود. همچنین باید طول کافی در دو طرف گیره وجود داشته باشد تا فضای کافی برای حرکت شیلنگ فراهم شود.

مقاله های بیشتر

با مراجعه به صفحه ی اصلی ما در بخش مقالات هر آنچه در مورد هیدرولیک و پنوماتیک را بخواهید برای شما گردآوری کرده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *